Smutná zpráva

20.12.2012 20:00

Na závěr roku 2012 přišla obec slavistická o jedno ze svých nejvěrnějších a nejzapálenějších srdcí. Náhle, ve věku 49 let, nás opustila MUDr. Marcela Trnková z Kutné Hory.

Nedá mi to, abych se k této velmi smutné události nevrátil alespoň několika slovy. Paní doktorku Trnkovou jsem znal desítky let a náš vztah nebyl jen o pacientu a lékaři, ale především o přátelství, vzešlém z našeho společného nadšení pro čevenobílé barvy. Doktorka Trnková milovala fotbal a Slavia pro ni byla doslova vášní. Já sám se považuji za skalního slávistu, ale ve srovnání s tím, jak úspěchy a neúspěchy naší  Slavie prožívala ona, jsem si často připadal jako "bezvěrec". Dodnes ji vidím, jak tančila na ploše v novém Edenu po zisku prvního titulu a jak radostně prožívala jeho obhajobu. Ani v těžkých časech, které pak na Slavii dolehly, neztrácela paní doktorka nikdy víru v lepší zítřky. Bohužel už jí nebylo dopřáno se jich dočkat. Ačkoli jsem ateista, moc bych jí přál, aby existoval nějaký nebeský Eden, v jehož hledišti by mohla zasednout, povzbuzovat svůj milovaný tým a kde by pro ni byla vyhrazena permanentka VIP.

Rozloučení s MUDr. Marcelou Trnkovou proběhlo v pátek 21.12.2012 v kruhu rodiny. Rád bych proto pozůstalým alespoň touto cestou vyjádřil svou hlubokou soustrast a účast na jejich bolesti a smutku. Jsem si naprosto jistý, vzhledem k oblibě jaké se paní doktorka Trnková těšila, že určitě nejsem sám kdo tak činí.

Čest její památce!

 Tomáš Petráň

Jen pod čarou zmíníme, že paní doktorka Trnková sice nebyla členkou Odboru přátel Slavie, ale slávistkou byla známou širokému okolí - jak píše T. Petráň, a proto jsme se rozhodli, že jí společně zakoupíme kytici na rozloučenou se stuhami Slavia Praha, Odbor přátel. A pod výše vyjádřené se tak podepisujeme jednak jako OP Slavie v Kolíně, celý Odbor přátel Slavie. Vlastně jako celá slávistická obec.